- 5.0/5
PRO
- Design nou
- Greutate redusa
- Introducerea sistemului X-SHIP
- Posibilitati de customizare
Shimano Ultegra XTC
Vlad Pavlovici este unul dintre cei mai cunoscuti pescari de crap din Romania. A publicat sute de articole, traduceri si interviuri care au avut o influenta majora asupra scenei crapiste din tara. Este responsabil de introducerea pe piata din Romania a numerosi producatori britanici de echipamente si nada. Colaboreaza cu lacuri si firme de prestigiu in calitate de consultant. Realizator de emisiuni TV.
CONSTRUCTIE SI ANGRENAJE
Vlad Pavlovici: Alte detalii interesante la suprafata mulinetei?
Mugurel Adascalitei: Galetul este titanizat, are un sistem care atenueaza rasucirea firului si este prevazut cu un rulment capsulat tratat anticoroziv S A-RB. Pentru cei care pescuiesc cu fire foarte subtiri, e important ca, dupa ce au aruncat si au inchis pick-up-ul, sa tensioneze usor firul ca sa se aseze pe galet. Se elimina astfel riscul ca firul subtire sa taie piesa care face legatura cu pick-ul-ul (Line Roller Support Cover) sau bratul galetului (Bail Arm).
Vlad Pavlovici: Ce parere ai despre angrenaje?
Mugurel Adascalitei: Mulineta e bogata in specificatii de foarte buna calitate, de la sistemul X-SHIP, care e un castig important pentru toate modelele pe care a fost pus, pana la sistemele de asezare a firului, frana impermeabila sau oscilatia lenta. Un sistem care merita discutat este acela de "ax plutitor" (Floating Shaft II). Unul dintre punctele principale in care nu trebuie sa existe frecare la o mulineta este acela in care axul mulinetei intalneste pinionul de pe ax, prin care culiseaza. Ce inseamna ax "plutitor"? E un concept prin care este eliminata frecarea axului de pinion, cu ajutorul celor doi rulmenti ai sistemului X-SHIP. La mulinetele Shimano din gama premium, cum ar fi Aero Technium XSB MGS, acest sistem este ajutat de inca un rulment pozitionat in interiorul piulitei cu care se fixeaza rotorul. Prin urmare, axul mulinetei culiseaza usor prin interiorul pinionului fara sa existe puncte de frecare.
Vlad Pavlovici: Modelele anterioare de Ultegra nu aveau X-SHIP, care apare pe Ultegra XTC? Ce se schimba datorita sistemului X-SHIP?
Mugurel Adascalitei: La Ultegra XTC, pinionul axului este fabricat din alama si are doi rulmenti S A-RB inoxidabili, cate unul in ambele puncte de sprijin. Pinionul central este fabricat din zinc si este prevazut cu un rulment in partea stanga si cu o bucsa dintr-un plastic dur, asemanator teflonului. Rulmentul din dreapta pinionului central, prezent la modelele Ultegra XTA sau XTB, a fost transferat la pinionul de pe ax (in cadrul sistemului X-SHIP), iar bucsa de teflon de la pinionul axului de la XTA sau XTB a trecut la pinionul principal. Numarul de rulmenti a ramas acelasi, doar pozitia lor a fost schimbata.
ejas
10 septembrie 2015
Din poza, daca este o poza de Ultegra XTC, lipsesc cele 2 rotite de plastic, reperele 15177 si 15178 din schema desfasurata a Ultegrei XTC.
De ce ?
Adrian.Baciu
16 februarie 2015
foarte bun articolul.
Felicitari





