- 5.0/5
PRO
- Design nou
- Greutate redusa
- Introducerea sistemului X-SHIP
- Posibilitati de customizare
Shimano Ultegra XTC
Vlad Pavlovici este unul dintre cei mai cunoscuti pescari de crap din Romania. A publicat sute de articole, traduceri si interviuri care au avut o influenta majora asupra scenei crapiste din tara. Este responsabil de introducerea pe piata din Romania a numerosi producatori britanici de echipamente si nada. Colaboreaza cu lacuri si firme de prestigiu in calitate de consultant. Realizator de emisiuni TV.
CONCEPTIE SI MATERIALE
Vlad Pavlovici: Mugurel, cat de bine cunosti mulinetele Ultegra?
Mugurel Adascalitei: Mi-au trecut prin mana, pentru revizii, absolut toate modelele de Ultegra din ultimii ani, incepand cu XTA. Toate au fost bine lucrate si robuste. Nu e intamplator ca sunt concepute pentru surfcasting, deci pentru un pescuit in mediu marin, pe care il putem considera mai solicitant decat pescuitul la crap. Mulinetele mele de crap sunt tot Ultegra - am un set de Ultegra XTB din 2012.
Vlad Pavlovici: Din cate stiu, insa, le-ai modificat, ceea ce interesant. Poti sa explici ce ai schimbat la ele?
Mugurel Adascalitei: Da, un mare avantaj la unele modele de Ultegra (ca si la alte modele Shimano) este ca pot fi customizate foarte usor, cu o investitie mica. Pentru mine a fost un element important cand am cumparat mulinetele. Le-am adaugat cate patru rulmenti - un rulment la galet, un rulment la pinionul de pe ax (sistem X-SHIP) si doi rulmenti la sistemul Worm Shaft. Prin urmare, acum mulinetele mele sunt cu 8+1 rulmenti. Cu genul asta de customizare, iti poti ridica mulinetele intr-o clasa de calitate mai buna, la un pret redus. Daca in 2012 as fi vrut o mulineta de crap Shimano cu 8+1 rulmenti, trebuia sa cumpar probabil un model Aero Technium, care m-ar fi costat cel putin dublu.
Vlad Pavlovici: Vom reveni la ideea de customizare, dar sa discutam acum despre Ultegra XTC. Ce parere ai despre conceptie si materiale?
Mugurel Adascalitei: Ultegra XTC foloseste cateva elemente pe care le cunoastem foarte bine de la alte modele. Unul dintre ele este greutatea relativ redusa. Corpul si rotorul mulinetei sunt fabricate din material XT-7, un compozit de grafit foarte rigid si destul de usor, pe care Shimano il utilizeaza la mulinete de pe segmentul mediu de pret. Alt element cunoscut e tamburul cu baitrunner. Sistemul clasic de baitrunner e plasat pe spatele mulinetei, cum e de exemplu la Big Baitrunner CI4+ XTR-A LC. In paralel, Shimano produce si mulinete la care sistemul de baitrunner e incorporat in tambur. Asa-numitul Baitrunner Spool. E o inovatie prin care ai doua sisteme de frana ale tamburului: o frana micrometrica data de butonul mic din mijloc si una mult mai rapida, instant drag, data de butonul mare central. Reglajul se face foarte simplu. Cu cat strangi mai mult butonul franei micrometrice, cu atat scurtezi plaja franei rapide. Poti sa scurtezi aceasta plaja chiar si la un sfert de tura sau mai putin.
ejas
10 septembrie 2015
Din poza, daca este o poza de Ultegra XTC, lipsesc cele 2 rotite de plastic, reperele 15177 si 15178 din schema desfasurata a Ultegrei XTC.
De ce ?
Adrian.Baciu
16 februarie 2015
foarte bun articolul.
Felicitari





