- 5.0/5
PRO
- Varful de gama al mulinetelor Shimano de crap
- Cea mai mica greutate dintre modelele Shimano
- Cele mai performante materiale si tehnologii
- Constructie superioara calitativ
CONTRA
- Recenzia de fata este o analiza preliminara, tinand cont ca Aero Technium XTC/XSC este un produs nou.
Shimano Aero Technium MgS
CONSTRUCTIA LA NIVEL EXTERIOR
As vrea sa fac o precizare legata de umplerea corecta cu fir a tamburilor de tip AR-C. In partea superioara, pentru a facilita aruncarile la mare distanta, tamburul AR-C (care este prezent la multe mulinete Shimano, nu doar la Aero Technium) are forma literei V. Indiferent ce tip de asezare a firului preferam (conic sau drept), este foarte important sa evitam supraincarcarea tamburului cu fir, trecand de punctul in care incepe V-ul. Din acel punct, firul nu mai are sustinere in partea superioara, iar spirele de fir se pot incaleca. Acest lucru duce automat la formarea perucilor in aruncare sau la intrarea firului sub tambur.
Atat galetul cat si bratul mulinetei (Bail Arm) sunt concepute din titan, ceea ce ofera in primul rand durabilitate si robustete, dar in acelasi timp si o greutate redusa. Galetul este prevazut cu un rulment S-ARB capsulat in teflon, iar pentru o protectie si mai buna impotriva apei sau impotriva oricaror particule aduse de fir, are pe fiecare parte cate o garnitura suplimentara.
Vlad Pavlovici: As vrea sa lamurim un aspect in legatura cu care am vazut unele comentarii - nu la Aero Technium, la Power Aero, dar poate ca si Aero Technium MgS e un caz similar. Scoasa de pe lanseta si invartita in gol, mulineta are o vibratie. In pescuit, vibratia dispare. Repet, ma refer aici la Power Aero. Care e situatia la Aero Technium MgS?
Mugurel Adascalitei: La Aero Technium MgS, rotorul este construit din material CI4+. Este un material compozit care este deja folosit de Shimano de mai multi ani, cu calitati asemanatoare metalului. Putem spune ca a trecut cu brio testul timpului. Il gasim pe mulinete Shimano de pescuit marin, unde este supus la solicitari mult mai mari decat la crap. Ca si la Power Aero, rotorul este echilibrat din constructie, neavand greutati de echilibrare. Prin urmare, la viteze foarte mari de recuperare in gol, se simte o usoara vibratie. Cand a aparut Power Aero, clientii care invarteau mulineta cu mare viteza in magazin, dupa cum stim ca se intampla, nu intelegeau ce reprezinta vibratia respectiva, dar vibratia dispare cand mulineta este montata pe lanseta. La viteza de rulare normala, cu care folosim mulineta in pescuit, nu exista nicio vibratie.
Vlad Pavlovici: Sa discutam elementul de magneziu al mulinetei.
Mugurel Adascalitei: Corpul principal al mulinetei este realizat din magneziu si este total diferit de orice alta mulineta Shimano de tip Big Pit, dintre cele pe care le-am prezentat pe CarpOnline pana acum. Absolut toate angrenajele, inclusiv rulmentul de antiretur, sunt sustinute in acest corp metalic de magneziu. Corpul principal este completat de doua parti suplimentare, una din magneziu, iar cealalta din CI4+, care inchid etans mulineta. Trebuie spus ca Aero Technium MgS are implementate noile tehnologii Parallel Body si G Free Body, dar sunt notiuni pe care le-am mai explicat si, prin urmare, nu voi mai insista asupra lor. Manivela mulinetei este fabricata din aluminiu, cu ax cu filet din otel, si are manerul prevazut cu doi rulmenti. Acest model de manivela, la care filetul intra direct in pinionul conducator, elimina micile jocuri pe care le au alte modele de manivela, cu ax de tip hexagon si surub de fixare. Shimano foloseste acest tip de manivela cu filet la toate mulinetele de top, atat la cele de spinning, cat si la modelele Big Pit.





