- 4.5/5
PRO
- Greutate redusa fata de vechiul BBLC
- Sistem imbunatatit de asezare a firului
- Angrenaj superior cu sistem X-SHIP
- Rulmenti in toate punctele importante
CONTRA
- Bucsa de plastic la galet
Big Baitrunner CI4 XTRA LC
Vlad Pavlovici este unul dintre cei mai cunoscuti pescari de crap din Romania. A publicat sute de articole, traduceri si interviuri care au avut o influenta majora asupra scenei crapiste din tara. Este responsabil de introducerea pe piata din Romania a numerosi producatori britanici de echipamente si nada. Colaboreaza cu lacuri si firme de prestigiu in calitate de consultant. Realizator de emisiuni TV.
ELEMENTE VIZIBILE
Vlad Pavlovici: Ce s-a schimbat de la modelul vechi de BBLC la modelul CI4+ la nivelul tamburului?
Mugurel Adascalitei: Tamburul de la BBLC CI4+, realizat din aluminiu forjat la rece, a fost reproiectat. Buza tamburului, de forma literei V, micsoreaza frecarea si permite firului sa iasa in spire mai mici, ceea ce reduce frecarea firului de inelul de plecare al lansetei. Sub tambur, pe axul mulinetei, se gasesc doua saibe negre din plastic, cu grosimi diferite. In cutia mulinetei, la cumparare, se gasesc alte patru astfel de saibe, doua mai subtiri si doua mai groase. Cu ajutorul lor, se poate regla asezarea a firului pe tambur, in functie de grosimea acestuia. Tamburul este prevazut si cu asa-numita "fusta" (line safety guard), adica o aparatoare care nu permite firului sa intre accidental sub tambur.
Vlad Pavlovici: Apropo de saibe... Din observatiile mele, daca pui fir pe un BBLC CI4+ nou fara sa umbli la setarile din fabrica, adica fara sa adaugi saibe pe ax, mulineta are tendinta sa aseze firul cu o usoara conicitate inversa. Am facut testul si cu fire subtiri, de 0,25mm, si cu fire groase, de 0,45mm. Daca vrei sa obtii o asezare fara conicitate, cu firul distribuit egal pe toata latimea tamburului, e bine sa adaugi una sau doua saibe - una subtire si una groasa. Daca vrei o conicitate obisnuita, de la baza spre varful tamburului, ai nevoie de trei sau patru saibe. Sa trecem la altceva... ce parere ai de materialul nou CI4+?
Mugurel Adascalitei: Rotorul si corpul mulinetei sunt realizate din CI4+, care este un compozit de carbon cu poliamida. Shimano a lansat materialul sub numele de CI4, iar un an mai tarziu a produs o versiune imbunatatita, denumita CI4+, care apare si pe noul BBLC. Avantajul materialului este ca reduce semnificativ greutatea mulinetei si o face sa se apropie de calitatile mulinetelor cu corp de magneziu, dar la un pret mult mai accesibil. La BBLC-ul vechi, jumatate de corp era din metal, iar cealalta jumatate si rotorul erau dintr-un material compozit numit XT7, acelasi material care era folosit si la multe modele Shimano Ultegra.
Vlad Pavlovici: Inainte de a discuta despre angrenaje, ce alte diferente vizibile semnificative exista intre vechiul BBLC si noul model CI4+?
Mugurel Adascalitei: Sistemul de echilibrare a rotorului, Dyna Balance, e incorporat in rotor. La majoritatea mulinetelor, inclusiv la vechiul BBLC, echilibrarea se face prin adaugarea unei contragreutati metalice, sistem asemanator cu cel al echilibrarii rotilor de masina. Probabil pentru a reduce din greutatea mulinetei, rotorul de la BBLC CI4+ a fost proiectat sa elimine vibratiile fara a mai avea nevoie de acesta placa metalica. Galetul este titanizat si e prevazut cu rulment si cu un sistem care previne rasucirea firului in timpul recuperarii. In linii mari, pastreaza acelasi design si aceleasi facilitati de la vechiul model, insa rulmentul de la BBLC CI4+ este capsulat si tratat anticoroziv suplimentar. Pentru a reduce greutatea mulinetei, piesa de legatura cu pickup-ul nu mai este din metal, ci tot din material CI4+. Manivela este din aluminiu si are manerul prevazut cu rulment, iar axul manivelei este din otel inoxidabil, cu doua tipuri de filet, pentru o fixare cat mai precisa si fara jocuri. E un model nou de manivela, pe care il gasim la toate modelele de top de la Shimano , atat la crap, cat si la surf sau la spinning. La vechiul model de BBLC, axul manivelei este hexagonal, iar manerul nu poate fi desfacut pentru intretinere, fiind nituit.
Cristi
2 februarie 2015
Multimim pentru articol! In sfrasit toti cei care au avut nedumeriri sau griji legate de fiabilitatea noilor modele produse de Shimano, se pot bucura de alegerea facuta!
Dl. Vlad cand veti face si un articol despre Shimano Ultegra CI4+ pe care le aveti, tot pe aceeasi structura?
Vlad Pavlovici
2 februarie 2015
Cred ca multi dintre cei care au cumparat mulineta si-au pus aceeasi problema si se vor bucura sa stie ca au facut o alegere buna. Unul dintre aspectele cele mai importante mi se pare lipsa uzurii dupa doua sezoane in care mulinetele au fost solicitate din plin.
Rusu Remus
2 februarie 2015
Intradevar un articol superb si foarte util .Si pentru mine personal este o usurare sa stiu ca intradevar am facut o investitie buna cumparand modelul bblc ci4,cu respect .





